niedziela, 14 sierpnia 2011

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy (banana bread) jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych. To jeden z łatwiejszych i szybszych wypieków. Smakuje każdemu :) Chlebek można urozmaicić kawałkami czekolady lub wiórkami kokosowymi. Poniżej lekko zmieniony przepis Mistrzyni  Dorotus z bloga mojewypieki.blox.pl.



Składniki:

4 dojrzałe banany
80 ml oleju
250 g mąki
1/2 szklanki cukru
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (opcjonalnie 1 łyżeczka cukru wanilinowego)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

Do łączenia składników potrzebujemy tylko łyżki, nie używamy miksera. Widelcem rozgniatamy banany, mieszamy z olejem. Dodajemy roztrzepane jajko, cukier i wanilię, mieszamy. Dodajemy mąkę wymieszaną z sodą i szczyptą soli. Mieszamy.
Rozgrzewany piekarnik do 170C, blaszkę kek sówkę (u mnie o wymiarach 25x10 cm) wykładamy papierem do pieczenia, napełniamy ciastem. Pieczemy przez ok. 1 godz. do tzw. suchego patyczka.

Koszt ok. 6 zł


10 komentarzy:

  1. ahhh mniiaaam :) chyba sobie upieke
    karola991 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! uwielbiam banany i wszystko, co z nimi związane.

    OdpowiedzUsuń
  3. próbowałam kiedys, jest boski! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie muszę kupić blaszkę;)i na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię z tego samego przepisu :). pyszny jest przytostowany w opiekaczu, posmarowany masłem orzechowym <3.

    OdpowiedzUsuń
  6. a on jest taki bardzo słodki czy nadaje się na kanapki? Bo ja to nie wiem, z czym taki chlebek jeść ;)

    naj

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten chlebek jest raczej jak ciasto/babka. Ale jeżeli dodasz mniej cukru, to można go zjeść z dżemem, masłem orzechowym itp. Z szynką nie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Upiekłam wczoraj i przepadłam:)Wzięłam jeszcze do pracy i koleżanki też przepadły:)
    Zaglądam kilka razy dziennie z nadzieją na nowy przepis:)
    Podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak pomieszamy składniki mikserem to nie wyjdzie?;>

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem, nie próbowałam mikserem. Łyżką jest szybciej i mniej się brudzi ;) Ale myślę, że z chlebkiem może być jak z muffinkami - im mmniej mieszania tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń